Czasami zachodzi potrzeba, aby w programie MS Word wygenerować trochę tekstu. Przykładowo napełniłeś tusze w drukarce i chcesz sprawdzić, czy drukarka drukuje. Możesz otworzyć dowolny dokument i go wydrukować, ale jest prostszy sposób. Wystarczy w Wordzie wpisać magiczną formułę.
- Uruchom program MS Word
- W nowym wierszu wpisz „magiczną formułę”: =rand(5,5) i naciśnij Enter (formuła musi się zaczynać w nowym akapicie tj. nic przed nią nie może być wpisane i koniecznie musi zaczynać się od znaku „równa się”).
- Word powinien wygenerować około jedną stronę tekstu
Wskazówka: w nawiasach można podać inne parametry (inne liczby). Pierwszy z nich mówi ile ma być wygenerowanych akapitów tekstu a drugi parametr mówi ile zdań ma być z jednym akapicie)
Wskazówka: istnieje inna podobna formuła o nazwie lorem. Po wpisaniu np. =lorem(5,5) pojawi się tekst znany każdemu grafikowi: Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit (…)